söndag 21 juli 2013

Effektiviteten flödar

Idag rivstartade jag dagen med att städa och tvätta. När det var klart tränade jag lite innan vi drog och handlade. Stoooorhandlade! Jag har nämligen gjort en matlista för 1,5 månad framöver! Så idag har jag handlat hem allt som kan läggas i frysen och som har lång hållbarhet. Sen har jag gjort handlingslistor inför varje vecka som ska komplettera detta. Såå skönt att slippa tänka på det :) Därefter blev det snabbis på stan för att fixa ett ärende. 12.30 var klockan när vi var klara (jag och barnen bara, Chrille jobbade), så vi var väldigt effektiva tycker jag. Så resten av dagen har varit lugn och skön. Vi har badat hos mina föräldrar, käkat gott och kollat på fotbollen. Nu ser jag fram emot en lugn vecka på jobb och med massa kul inbokat:

Måndag: fika med mina kusiner och därefter ska två i laget komma och käka middag
Tisdag: Möte på banken och sedan löpning
Onsdag: Middag med några tjejer i laget
Torsdag: Middag med en drös gamla lagkompisar
Fredag: Fira semestern :):)

Inga kommentarer: