torsdag 1 november 2012

Fotbollsåret 2012

Jag har inte skrivt så mycket om fotbollen i år kom jag att tänka på. Det har iaf varit ett roligt år med nya laget. Kom till IFK Trelleborg för ca 1 år sen nu och hittade till ett riktigt roligt gäng. Det har varit kul att spela och träna med dom alla. Spelmässigt har det dock inte gått så bra för oss. Första halvan av serien var det lite ont om folk och omändringar i laget ofta, så vi fick aldrig chansen att spela ihop oss. Under hösten gick det bättre, och då var vi också oftast samma spelare på samma positioner. Högerback blev min position och jag spelade varenda minut i serien, bortsett från en match när vi var på Kreta.

Vi låg i botten hela serien och såg länge ut att åka raka vägen ut, men vi spelade till oss kvalplatsen genom en grym avslutning. Tyvärr lyckades vi inte kvalet, utan åkte ner en division.

Individuellt har det gått riktigt bra. Jag fick en nytändning när jag kom till laget. Tränaren har berömt mig väldigt mycket, och säsongen avslutades på ett bra sätt. Jag blev nominerad till årets defensiva damspelare :) Vinnaren korades i helgen som gick på fotbollsgalan. Jag förväntade mig inte att vinna eftersom vår målvakt också var nominerad, och hon är riktigt grym! Så inte helt otippat vann hon och det förtjänar hon verkligen! Och jag blev jätteglad över att bli nominerad :) Det är ju inte helt illa att börja spela fotboll när man är 18 år och ta sig från botten i division 5 till toppen av division 3 och nu till en nominering :)
 Fotbollsgalan var jag och några andra i laget på, och den var ganska trevlig. Eftersom helgen var jobbig pga en händelse hade jag liksom tankarna på annat håll. Men kul sällskap och okej mat iaf :)

Jag hoppas kunna träna lite inomhus de nästkommande veckorna så man kan vara med på den lokala inomhuscupen. Den är riktigt rolig nämligen :)

Fotbollen har tagit ganska mycket tid i år, och jag varken vill eller kan lägga mycket tid nästa år. Sluta helt och hållet vill jag dock inte. Fotboll är så jäkla kul! Sen är det skönt att få lite egentid och göra nåt utanför hemmet också :)

Inga kommentarer: