söndag 30 maj 2010

Har ni...

... någon gång tjänat pengar på att bilen varit i sönder? Den erfarenheten är jag rikare nu :) ABS-bromsarna har varit dåliga i ca 2 månader nu eftersom det tog väldigt lång tid för delarna att komma till verkstaden. Kan ju börja med att säga att det tack och lov gick på försäkringen eftersom det kostade över 20.000:- att fixa! Iaf så fick vi ersättning från försäkringsbolaget i form av 100:- för var dag som bilen var sönder. Vilket innebar 6000:-!!! Efter självrisken får vi 2500:- över. Tack så mycket :D

Känner att jag varit lite dålig på att blogga på sistonde. Men det är inte jag som har mycket att göra, det är dagarna som går för snabbt ;)
I fredags var jag på mitt första coachmöte på jobb. Det var diskussionsgrupper, men jag sysslar inte riktigt med alla punkter som togs upp. Så för mig var det mer se och lära. Och det var väldigt lärorikt, känner att jag får mer och mer skinn på benen. Hade även medarbetarsamtal med chefen, var man går igenom olika kriterier. Jag hamnde sammanlagt på över krav, vilket jag är jättenöjd med. Nästa och sista steg är enastående, men vägen dit är sjukt lång och krokig :) Chefen var iaf supernöjd med vad jag presterat i min nya roll. Kände att det var en riktigt bra start på helgen!

Igår var det dags för årets hittills viktigaste match. Det var dags att möta Höllviken, laget jag spelade i förra säsongen. Det är inte många spelare kvar, men jag tyckte det skulle bli riktigt kul. Och det var en riktigt rolig match att spela. Höllviken är riktigt duktiga och inledde första halvlek med 2-0 och hade litet spelövertag. Men i andra tog vi istället över och knapade in tills det stod 2-2 (en assist av mig:) ) Dom sista 10 min var det ganska jämnt och jag blev fick se dom sista 5 min från bänken. Jag gillade inte vad jag såg... Höllviken lyckades banne mej göra 3-2 när det var mindre än 2 minuter kvar! 2-2 hade varit rättvist, men allt går inte som man vill :) Som sagt, ändå en superkul match och vi gjorde verkligen vårt allra bästa. Höllviken ligger inte 2:a utan anledning.
Efter matchen var vi på 2-års kalas och krängde massa godsaker :)

Idag har regnet mer eller mindre öst ner hela dagen. Vad passar bättre än att shoppa då? ;) Jag och Moa tog en tur till mobilia, och kom hem med lite nya sommarkläder till oss alla. Sen svängde vi inom mamma för att ge henne en fin blomma. Det är ju trots allt morsdag om nån missat :) Och min bästa mamma förtjänar verkligen att uppvaktas! Och Chrille kom hem efter jobbet med fina röda rosor och söta Calvin Klein trosor till mig. Att vara mamma är det absolut bästa som finns, och att ha världens bästa man på köpet gör bara livet ännu bättre!





Inga kommentarer: